ZOMERCURSUS 6 JUNI T/M 14 JULI 

heb je zin om Pilates weer op te pakken of heb je zin in een opfris cursus dan kun je vanaf 6 juni meedoen met een korte zomercursus Pilates van 6 weken.

“Door inspanning ontspanning. Sterker en soepeler door de Pilatesoefeningen, een echte aanrader. En heb sindsdien minder rugklachten. Nora geeft erg plezierig en helder les.” (Sijtske Klont)

Pilates is een basis bewegingstechniek. Het is een fysieke training gecombineerd met aanwezig zijn in je lichaam. Je traint vanuit je kern, te beginnen met de spieren die het dichtst op je skelet liggen. Het maakt je sterker, soepeler en veerkrachtiger. Pilates is een training op zich, maar werkt ook als ondersteuning voor alle andere activiteiten.

In alle groepen en bij alle niveau’s is er bij de zomercursus ruimte.
Mat 1: deze groep is geschikt voor beginners zonder pilates ervaring
Mat 2: deze groep is geschikt voor beginners met enige pilates ervaring
Mat 3: deze groep is geschikt voor mensen met pilates ervaring – gematigd tempo
Mat 4 en 5: deze groep is geschikt voor mensen met pilates ervaring – stevig tempo

zie de agenda voor het rooster – download rooster-en-prijzen-zomercursus-2017
bel of mail voor meer informatie: info@pilatesgroningen.nl of 06-2016 3298

ZIN EN ONZIN VAN BEKKENBODEM TRAINING – 2
ZATERDAG 17 JUNI VAN 10.00-12.30 UUR

Download flyer
De bekkenbodem is betrokken bij praktisch alle bewegingen die je maakt; lopen, zitten, staan, dansen, fietsen etc.bekkenbodem
 Een duidelijk beeld van datgene wat je wilt gaan trainen helpt om dichterbij een vitale bekkenbodem te komen. Een goede bekkenbodem training is dynamisch, bouwt kracht op en vergroot de beweeglijkheid en elasticiteit.
Het hele systeem van botten, spieren, banden en organen moet op een gecoördineerde manier samenwerken. Effectieve coördinatie is alleen mogelijk op basis van waarneming en daar heb je lichaamsbewustzijn voor nodig.De organen in je bekken en hun onderlinge positie bepalen mede de vitaliteit, draagkracht en veerkracht van je bekkenbodem. Een aanwezige en levendige bekkenbodem ondersteunt je houding. Omgekeerd geeft een opgerichte houding je bekken en haar organen de kans om hun eigen aangeboren positie in te nemen.

Met focus, nieuwsgierigheid, verbeelding, muziek en beweging gaan we tijdens deze workshop op zoek naar de juiste manier om je bekkenbodem te trainen en hoe deze kennis toe te passen in het dagelijkse leven.

Waar en wanneer: zaterdag 17 juni van 10.00-12.30 bij Centrum Al Nour, Blekerstraat 17 in Groningen  Kosten: € 37,50

Docente: Nora Knol, gedipl. Bewegingspedagoge Franklin Methode®
Opgave: info@franklin-methode.nl of 06-20163298

PILATES is een basis bewegingstechniek. Het is een fysieke training gecombineerd met aanwezig zijn in je lichaam. Je traint vanuit je kern, te beginnen met de spieren die het dichtst op je skelet liggen. Het maakt je sterker, soepeler en veerkrachtiger. Pilates is een training op zich, maar werkt ook als ondersteuning voor alle andere activiteiten.

pilates-5


PROEFLESSEN

STOTT PILATES®

AGENDA


WAAROM PILATES

Een half jaar Pilates heeft me een andere houding gegeven. Door de zorgvuldige begeleiding en de persoonlijke aandacht van Nora, ben ik me meer bewust geworden van mijn ademhaling, wervels en allerhande spieren. Een uur geconcentreerd oefenen tijdens de les maakt dat ik anders loop en beweeg. Ik vind het inspanning en ontspanning ineen en eenmaal ermee begonnen, kan ik niet meer zonder!
Marion Bruggen

INFORMATIE EN OPGAVE:info@pilatesgroningen.nl